Aktualności

SESJA PLENARNA OTWIERAJĄCA – sprawozdanie z sesji

Sprawozdanie z sesji:

Do inauguracji sesji plenarnej otwierającej III Pomorski Kongres Obywatelski zaprosił Janusz Lewandowski, poseł do Parlamentu Europejskiego. Jako pierwszy głos zabrał Jan Szomburg, Prezes Zarządu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, który podkreślił, że ideą Kongresu w przededniu dwudziestolecia odzyskania przez Polskę niepodległości jest wspólne spotkanie Pomorzan i zapytał zgromadzonych na sali słuchaczy, kto spośród nich przyjechał do Gdańska spoza Trójmiasta oraz kto uczestniczył we wcześniejszych spotkaniach w latach 2006 i 2007. Kongresy organizowano dotychczas pod hasłami „W stronę wspólnoty regionalnej” oraz „Razem wykorzystajmy środki unijne”. (więcej…)

Kryzys – Gospodarka – Społeczeństwo

Notatka z sesji:

Skąd ten kryzys?

Z ekonomicznego punktu widzenia można wskazać trzy kluczowe przyczyny dzisiejszego międzynarodowego kryzysu gospodarczego. Są to:

  • Utrzymywanie niskich stóp procentowych przez rezerwę federalną USA w latach ubiegłych,
  • Tworzenie coraz to bardziej skomplikowanych produktów finansowych – niezrozumiałych dla klienta,
  • Brak dostatecznej kontroli kompleksowych produktów finansowych i ich obiegu.

(więcej…)

Pomorska energetyka o krok od rewolucji? – sprawozdanie z sesji

Niemal wszyscy mówcy zabierający głos w tym panelu byli zgodni, że energetyczna rewolucja jest w zasięgu ręki, o ile oczywiście uwzględni się odpowiednią perspektywę w tej dziedzinie, a to oznacza 40–60 lat. Jaka będzie ta przełomowa zmiana, jakie będą jej konsekwencje oraz jak będzie wyglądała w naszym regionie? Tymi pytaniami otworzył dyskusję prowadzący Roman Szyszko wiceprezes zarządu Energa S.A. (więcej…)

Prawdziwe wartości edukacji – sprawozdanie z sesji

„Kiedy tworzysz plany na jeden rok, zasiej zboże
Kiedy tworzysz plany na 10 lat, posadź drzewa
Kiedy tworzysz plany na całe życie, kształć ludzi”

Guanzi

Powyższym cytatem rozpoczął sesję edukacyjną prof. Piotr Dominiak – moderator sesji. Krytykujemy system, ale nie myślimy o tym, co my sami możemy dla tego systemu zrobić? Co jest zadaniem oświaty – czy zwiększyć czy zmniejszyć różnice między uczniami? Co zrobić, żeby chcąc kształcić jak najwięcej osób, nie zgubić talentów? (więcej…)

Na górę
Close