Media pełnią ważną rolę w rozpowszechnieniu informacji na temat debat. Opublikowano ponad 50 zapowiedzi debat w tygodnikach lokalnych Grupy Polska Press, zapowiedź i relację w programie „Informacje kulturalne” w TVP Kultura oraz zapowiedź w portalu ngo.pl.

Tematem aktywności obywatelskiej zainteresowały się także inne media ogólnopolskie. W Programie 1. Polskiego Radia dwukrotnie mówiliśmy o tym, dlaczego Polacy chcą się angażować w działalność obywatelską: w programie „Debata dnia” wystąpili Piotr Zbieranek, koordynator projektu, IBnGR oraz Sylwia Chojnacka-Tuzimek, Dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Białobrzegi (aby posłuchać, kliknij tutaj). Jacek Królikowski, prezes Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, wystąpił w audycji „Polska i świat” (aby posłuchać, kliknij tutaj).

W akcję informacyjną zaangażowały się same biblioteki, dzięki czemu wydarzenie odbiło się szerokim echem w mediach lokalnych i regionalnych (znacząca część z nich została objęta ich patronatem). Debaty lokalne przedstawiono w TVP 3 Regionalnej, m.in. w TVP 3 Bydgoszcz, TVP 3 Rzeszów i TVP 3 Szczecin oraz w rozgłośniach regionalnych Polskiego Radia, między innymi w Radiu Rzeszów. Łącznie ukazało się ponad 200 informacji w prasie, telewizji, radiu i internecie (dane pochodzą z analiz Instytutu Monitorowania Mediów).

Wybrane artykuły:

http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/1917327.html

http://www.dzienniklodzki.pl/wiadomosci/lodz/a/debata-o-aktywnosci-spolecznej-w-wojewodzkiej-bibliotece-publicznej,10022700/

http://www.dziennikzachodni.pl/polecamy/a/rozwijamy-skrzydla-polski-lokalnej-czyli-aktywni-cieszyniacy,10058192/

http://www.gazetalubuska.pl/nasze-sprawy/a/tak-mozemy-rozwinac-skrzydla,10058762/

Wybrane materiały wideo:

https://www.youtube.com/wav=fzduVwHEuIotch?

powrót